צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    מצנחי רחיפה מעל הפארק הלאומי קאו סאם רוי יוט

    לחקור את הפארק הלאומי קאו סאם רוי יוט: ההרפתקה שלנו בטבע

    הפארק הלאומי קאו סאם רוי יוט (באנגלית: Khao Sam Roi Yot National Park; נקרא לעתים סם רוי יוד, אותו ניתן לתרגם פשוטו כמשמעו להר 300 הפסגות) הוא פיסת גן עדן מתה בצד המערבי של מפרץ תאילנד.

    קאו סאם רוי יוט (Khao Sam Roi Yot), המלא בביצות, מנגרובים, הרים, שטחים חקלאיים, חופים, איים וכפרים זעירים ואותנטיים, הוא הפארק הלאומי הימי הראשון אי פעם בתאילנד – ומציע לעוברים ושבים הזדמנות להרפתקה, אדרנלין והצצה לחיי היומיום באזור הכפרי התאילנדי היפהפה.

    אחרי כמעט שנה של שהייה בתאילנד, אחד המקומות האהובים עלי במדינה כולה הוא עדיין החצר האחורית שלנו.

    מאחורי ביתנו הקטנטן מסתתרת גבעה גדולה, סלעית ומלאת קרצוף, שבה 'כלב הסוי' המאומץ שלנו (קרא: כלב רחוב) אוהב להסתובב עם שאר חבריה כלבי הסוי המקושקשים.

    מלמעלה, יש לנו נוף של 360 מעלות על האזור הכפרי שמסביב שהוא כל כך יפה להפליא, שזה פלילי שאנחנו עדיין משלמים על מנוי נטפליקס (חטאים, בנאדם …).

    ממזרח יש פיזור של גבעות מכוסות ביער במבוק עבות, טווסים פראיים ומקדש בודהיסטי קטן.

    ממערב, יש לנו נוף סוחף של האזור הכפרי של פראנבורי; הבתים, הכפרים, שדות האננס ועצי הדקל משתרעים לאורך קילומטרים על גבי קילומטרים עד שהם מגיעים להרים הרחוקים ביותר למרגלות סכר פראנבורי.

    בין כל אחד מהנופים האלה, יש לנו נוף נקי של התכונה העיקרית שלנו, הפארק הלאומי קאו סאם רוי יוט.

    למרות שנסענו דרך הפארק הלאומי קאו סאם רוי יוט, פשוטו כמשמעו עשרות פעמים על האופנוע שלנו, רק אתמול הספקנו לעשות משהו שרצינו לעשות במשך שנים:

    רכבו על אופניים מביתנו בפראנבורי לפארק הלאומי.

    ובחזרה.

    מיותר לציין שהיום הרגליים שלי נוקשות כמו המנעול על חגורת הצניעות של נזירה- אבל זה נותן לי סיבה עוד יותר טובה להתפרק ולכתוב את המאמר הזה על סם רוי יוט ופוטנציאל ההרפתקה החיצוני המטורף שלו.

    אז הנה, צ'יפים:

    זהו מדריך הטיולים העמוס שלכם לפארק הלאומי קאו סאם רוי יוט. אני אתן לך את ה- low-down על פעילויות ההרפתקאות הטובות ביותר בחוץ שאתה יכול לעשות שם, כמו גם חבורה של tidbits חשובים אחרים על מזג האוויר, דגשים, איך להגיע לשם, ואיפה הכי טוב להתאים את זה לתוך מסלול תאילנד שלך.

    7 הרפתקאות חוצות מדהימות עד כדי גיחוך שיש בפארק הלאומי קאו סם רוי יוט

    טיולים למערת פראיה נאקון

    אם יש דבר אחד שאולי אתם כבר יודעים על הפארק הלאומי סאם רוי יוט, זה כנראה מערת פראיה נאקון.

    הכניסה למערה כרוכה בהליכה של שעה במעלה צלע ההר התלולה עד שמגיעים לשני הבולענים הפעורים, שם תמצאו את הביתן הקסום למראה שנבנה לכבוד המלך ראמה החמישי.

    מערת פראיה נאקון (Phraya Nakhon Cave), סמל איקוני של מחוז פראצ'ואפ קירי קאן, וביתן הפנים הפנימי שלה נצפים בצורה הטובה ביותר כאשר אור השמש של הבוקר מציץ מבעד לגג המתמוטט ומאיר את המערה הפנימית.

    יש לשאוף להתחיל את הטיול בשעה 8:9 בבוקר ולהגיע למערה בשעה 30:<>. בדרככם חזרה למטה, עצרו בחוף הים וצללו למים כדי לשטוף את כל הזיעה והמערה הזוהמה!

    מערת פראיה נאקון הטביעה את חותמה בעולם האינטרנט הוויראלי, עם תמונות וסרטונים של הפביליון שצברו מיליוני צפיות ועוררו את תשומת לבם של מטיילים הרפתקנים בדרכם לתאילנד.

    עם זאת, גם עם תהילת האינטרנט החדשה שלה, מיקומה המרוחק של המערה (והתיירות הקטנה באזור) גורמים לכך שפראיה נאקון עדיין שלווה ונטולת (בעיקר) מהמונים.

    לכו עכשיו, לפני שהכל ישתנה.

    עלייה על ההנעה בחוף סם רוי יוט

    אם אתם דומים לנו, תסכימו ש-SUPing (או גלישת סאפ בעמידה) היא אחת הדרכים הטובות ביותר לשלב זמן מים, כושר וסיורים באחת. בכל פעם שאנחנו נוסעים למקום חדש ליד החוף או נהר, אנחנו אוהבים לשכור כמה לוחות ההנעה ולצאת לחקור.

    חוף סם רוי יוט (Sam Roi Yot Beach), הפונה אל מפרץ דולפין (Dolphin Bay), הוא מקום אידיאלי לגלישה על גלשן חתירה. המפרץ המוגן כמעט ולא מפריע לגלים, המים צלולים כבדולח, ויש כמה איים ימיים במרחק חתירה.

    בחזרה לצד החוף, אנחנו מדברים על חול זהוב ועצי דקל – הרבה עצי דקל.

    מלבד כמה סירות דיג והתייר המוזר פה ושם, החוף בדרך כלל ריק. באיזו תדירות אתה שומע את זה נאמר על חופי תאילנד?! אם יש דבר אחד שחוף סם רוי יוט מבהיר, זה שלרדת משביל התיירים הסוער זה מתגמל מאוד.

    יש כמה עסקים מקומיים לאורך כביש החוף שמשכירים לוחות משוטים בסביבות 300 באט לשעה (פחות מ -10 דולר ארה"ב). פשוט חפשו את השלטים או – ברור יותר – את הלוחות שנערמו בצד הדרך.

    קיאקים לאי הקופים

    זוכרים את האיים שהזכרנו למעלה? אחד מהם הוא אי הקופים, שהוא – כפי שאתם יכולים לנחש – אחד המקומות הטובים ביותר בפארק הלאומי קאו סאם רוי יוט כדי לבדוק את החברים החצופים, הפרוותיים, הקקי שלנו (סתם צוחק, אין לי מושג אם הקופים האלה הם מהסוג הנוקשה).

    בדרך כלל, רוב התיירים בוחרים לצאת לאי באחת מסירות הדיג המקומיות, אך אנו מעריכים שדרך קרירה עוד יותר להגיע לאי הקופים היא בקיאק משלך.

    ניתן לשכור קיאקים מרבים מהעסקים המקומיים לאורך הכביש בחוף סם רוי יוט, ובדרך כלל עולים בסביבות 200-300 באט לשעה (עם הנחות זמינות להשכרה של חצי יום ויום שלם).

    אם חשבתם שהמקום הזה יפה מגובה הקרקע, פשוט חכו עד שתקבלו עומס עליו מלמעלה. וגם אתם יכולים, מכיוון שהפארק הלאומי קאו סאם רוי יוט הוא ביתם של השבט הוותיק ביותר של מצנחי רחיפה בצד זה של המפרץ: 300 פסגות מצנחי רחיפה.

    צוות 300 הפסגות, הקרוי על שם הפארק הלאומי עצמו, מציע טיולי טנדם מלהיבים וקורסי הכשרת טייסים באזור קאו סאם רוי יוט ובסביבתו. בדרך כלל, הטיסות שלהם מתחילות בגרירה על החוף ולוקחות אתכם לטוס מעל ההרים, הדירות והחופים.

    עדכון (אוגוסט 2019): 300 Peaks תאילנד אינם פועלים כעת, מכיוון שהפיילוטים מתמקדים בפרויקטים אחרים. למרבה הצער, פעילות זו אינה זמינה כרגע בסם רוי יוט! צרו קשר עם צוות 300 Peaks דרך פייסבוק או באתר שלהם לקבלת פרטים נוספים.

    רכיבה על אופניים למרגלות הפארק הלאומי קאו סאם רוי יוט

    זו ההרפתקה בחוץ שהכי התרגשנו לספר לכם עליה, מכיוון שזו ההרפתקה שפיצחנו רק אתמול.

    הפארק הלאומי קאו סאם רוי יוט (Khao Sam Roi Yot National Park) הוא מקום מצוין לצאת להרפתקה דו-גלגלית, הודות לנוף היפהפה שלו, הכבישים השלווים עטורי העצים ודרכי העפר הנסתרות בשטחים החקלאיים.

    מלבד ההרים התלולים הגדולים, השטח סביב סם רוי יוט שטוח ברובו עם מעט גובה בשום נקודה. זה יוצר שילוב מדהים של רכיבת כביש קלה ואופני הרים קצת יותר טכניים.

    שכרנו כמה אופני הרים קלים נהדרים מ– Bike Point Pak Nam Pran ורכבנו על 20 ק"מ מהמטה שלהם עד סוף חוף סם רוי יוט, ודרך מרגלות ההרים בדרך חזרה.

    מה שבטוח, הפארק הלאומי כולו מדהים לחקור באופניים (אתה יכול להעריך את הרוגע והשקט כל כך הרבה יותר מאשר כשאתה שואג בהמשך הדרך על אופנוע), אבל גולת הכותרת עבורנו הייתה לחקור את הכבישים הכפריים הזעירים למרגלות ההרים. צפו לראות בתים תאילנדיים אותנטיים, טונות של פרצופים ידידותיים ועצי קוקוס במשך ימים.

    קמפינג בחוף לאם סאלה

    אז זו אחת ההרפתקאות בחיק הטבע בסם רוי יוט שעדיין לא סימנו את הרשימה שלנו (כי, ובכן, זו עונה גשומה, והאוהל שקניתי נראה כאילו הוא יתקשה להגן על עצמו מפני ספיטבול, שלא לדבר על גשם טרופי. למען ההגינות, זה עלה רק 250 באט!).

    למרות זאת, קמפינג בלאם סאלה נמצא בראש רשימת המטלות שלנו ברגע שאיש מזג האוויר מתחיל לשתף איתנו פעולה! וזה צריך להיות גם שלך.

    חוף לאם סאלה יושב בתחתית ההר בו נמצאת מערת פראיה נאקון. זה מרוחק, שקט, לא צפוף, ודי מדהים – אם נגיד זאת בעצמנו. סביר להניח שחלק מהסיבה לכך שחוף לאם סאלה עדיין נקי מההמונים היא מכיוון שהדרך היחידה להגיע לחוף ביבשה היא על ידי ביצוע טרק של חצי שעה מעל הגבעה.

    לא ביגי!

    מלבד שפע של בונגלוס ומסעדה מקומית או שתיים, אין הרבה מעבר לחוף לאם סאלה מאשר עצי אורן וחול. ניתן לשכור אוהלים באתר תמורת 150 באט ללילה.

    ללכת לאיבוד בחוף הסודי

    במובן מסוים, זה די כואב לנו לכתוב על זה כי נשמח לשמור את הכל רק לעצמנו. אבל כפי שטיולים והחיים בכלל מלמדים אותנו, שום דבר אינו קבוע, שינוי הוא בלתי נמנע, ושיתוף עם אנשים דומים יכול להביא להנאות בלתי צפויות רבות.

    אז הנה לכם, האהוב האישי שלנו על קאו סאם רוי יוט:

    החוף הסודי.

    עכשיו, זה בעצם נקרא החוף הסודי, שאני מניח שהוא די אירוני בדרכו שלו. כלומר, השם נמצא ממש שם לצפייה במפות גוגל והכל.

    החוף הסודי (Secret Beach), אליו ניתן להגיע באמצעות קטנוע או אופניים מהכביש הראשי בסם רוי יוט (Sam Roi Yot), והוא מרחב חולי רחב העובר לאורך קו החוף מול קו ראווינג וקו נום סאו. החוף מכוסה בצדפים קטנים מדהימים – שונים לגמרי מאלה שאנו מוצאים בחוף המקומי שלנו בפאק נאם פראן, כך שאנחנו אוהבים להסתובב כאן ולאסוף כמה קונכיות מיוחדות מדי פעם.

    יש רק בניין כבוש אחד שמשקיף על החוף הסודי: Brassiere Cozy Beach Resort – ותאמינו לנו כשאנחנו אומרים שהווילה הזו על שפת הים היא יופי מוחלט. עם קירותיו המסוידים בלבן, המרפסות האווריריות והגן השופע (עם בריכה) זהו בקלות אחד המקומות האידיליים ביותר לשהות בהם בפארק הלאומי קאו סאם רוי יוט.

    פעילויות נוספות בחיק הטבע בקאו סאם רוי יוט

    תצפית על חיות בר

    חוף סם רוי יוט (Sam Roi Yot Beach) הוא ביתם של דולפינים ורודים ואפורים, ואילו בהרים תוכלו למצוא קופי מקוק, קופי עלים מטושטשים, פנגולינים וחתולי דיג. גם הצפרים יהיו באלמנט שלהם, עם יותר מ-300 מינים שאמורים לחיות בפארק הלאומי.

    אבל החבר המפורסם ביותר בשבט חיות הבר בפארק הלאומי קאו סאם רוי יוט הוא – אני חרא אתה לא – אנטילופה עז (הידועה גם בשם סרו).

    שביל הטבע של יער המנגרובים

    כמו אזורים רבים אחרים בפראצ'ואפ קירי קאן, הפארק הלאומי קאו סאם רוי יוט הוא ביתו של יער מנגרובים מעשה ידי אדם.

    המנגרובים, העשירים בחיות בר אקזוטיות, הם ביתם של המון סוגים שונים של ציפורים (כולל שלדגים כחולים חשמליים ואנפה סגולה) כמו גם קופי מקוק, סרטנים ולטאות צג ענקיות.

    מלבד היותם תורמים פנומנליים למערכת האקולוגית, המנגרובים מספקים גם צל מבורך מהשמש התאילנדית הקופחת. לחקור את שביל הטבע מנגרובים בסם רוי יוט הוא חינוכי כמו שהוא מהנה.

    נקודת המבט של קאו דאנג

    העלייה במעלה קאו דאנג מהירה ואינטנסיבית; זה לוקח רק חצי שעה בערך להגיע לפסגה, אבל זה תלול ואת השטח הסלעי הוא אחיד במקומות – אז הכי טוב לעשות את זה רק אם אתה במצב גופני טוב (זה יכול להיות יותר מדי עבור ילדים צעירים או קשישים).

    הנוף מלמעלה, עם זאת, שווה את זה. נקודת התצפית קאו דאנג (Khao Daeng), המתנשאת לגובה של 160 מטרים בלבד, מציעה נופים יפים של נוף החוף שמסביב.

    כמו כמה מהאטרקציות התיירותיות האחרות בפארק הלאומי קאו סאם רוי יוט, טיול קאו דאנג פתוח רק למבקרים בין השעות 08.00-15.30, ואם יש לך כלב, אסור לך להביא אותו לטיול איתך (וזו הסיבה שאנחנו לא עושים את זה לעתים קרובות!).

    מערות קאאו וסאי

    מערות קאיאו (Kaeo) וסאי (Sai), שלעתים קרובות מתעלמים מהן לטובת שכנתם המפורסמת בפראיה נאקון, ושוות גם הן את גולת הכותרת שלהן. שתי המערות מלאות בעטלפים, נטיפים וזקיפים, וניתן להגיע אליהן באמצעות טיול סלעי ומרוחק.

    חוף סאם פראיה

    חוף סם פראיה הוא אלטרנטיבה נחמדה לחוף לאם סון, אם מתחשק לכם לערבב קצת את הדברים. החוף החולי, המעוטר בעצי אורן, משמש גם כאתר קמפינג, עם אוהלים להשכרה תמורת קצת יותר מ־200 באט ללילה.

    עכשיו, חשבנו לבקר בחוף סם פראיה לאחרונה, אבל כשעצרנו בכניסה היינו די מופתעים לבקש דמי כניסה של 200 באט לכל אחד מאיתנו (זה המחיר למבקרים זרים, ואם הזיכרון משרת נכון זה 40 באט למבקרים תאילנדים).

    הרגשנו שזה די תלול, מכיוון שחיפשנו רק לטייל על החוף – לא להישאר שם כל היום. במקום זאת, בחרנו לנסוע קצת יותר בהמשך הדרך ולבקר בחוף הסודי, שהוא בחינם.

    ביצת מים מתוקים תונג סאם רוי יוט

    ביצות הביצות באמצע קאו סאם רוי יוט היו בעבר אחת האטרקציות התיירותיות הפופולריות ביותר, עד לאחרונה כאשר הטיילת שהובילה את המבקרים סביב הביצה החלה להתפורר– ייקים!

    למרבה המזל, הטיילת תוקנה וכעת היא פתוחה שוב לציבור. לכו לשם כדי לחקור את אדמות הביצות, ליהנות מצפרות ולהירגע בסביבה ידידותית למשפחות.

    כיצד להגיע לפארק הלאומי קאו סאם רוי יוט

    למרות שביקור בסם רוי יוט יכול לגרום לכם להרגיש כאילו אתם בדרך, הרחק מהשביל המוכה, קל מאוד להגיע אליו הודות למערכת התחבורה הציבורית הנהדרת של תאילנד.

    מלבד השכרת רכב פרטי (שיחזיר לכם משהו כמו 80 דולר), יש לכם שתי דרכים עיקריות להגיע לסם רוי יוט מבנגקוק: אוטובוס או רכבת.

    קרא עוד: 5 הדברים הכי מגניבים לעשות בחוץ בבנגקוק

    אם אתם מגיעים ישירות משדה התעופה (BKK) תוכלו לקחת את אוטובוס ה- VIP הישיר משדה התעופה להואה הין (או את האוטובוס המקומי ממסוף האוטובוסים מו צ'יט) ומשם הכי קל לשכור אופנוע (או סלאנג, שהוא כמו טוק-טוק) ולחקור את האזור בעצמך. צפו לשלם בסביבות 250-300 באט ליום עבור השכרת אופנוע.

    אם אתה לא מרגיש להוט לנהוג, יש הרבה חברות טיולים מקומיות שייקחו אותך במכונית שלהם ליום, גם.

    תוכלו גם לקחת את הרכבת מבנגקוק לפרנבורי, ומשם לשכור אופנוע משלכם או לרכוב יחד עם חברת טיולים מקומית.

    הזמן הטוב ביותר לבקר בפארק הלאומי קאו סאם רוי יוט

    מבחינת מזג האוויר, הזמן הטוב ביותר לבקר בקאו סאם רוי יוט הוא מפברואר-מאי, אז מגיעות הרוחות התרמיות והגשם נדיר. רוב הימים מביאים שמיים בהירים, מזג אוויר חם ולא יותר מדי לחות.

    העונה הגשומה נמשכת מיוני עד אוקטובר בחלק זה של מפרץ תאילנד, כך שאם אתם מתכננים לעשות כמה הרפתקאות בחיק הטבע בפארק הלאומי קאו סאם רוי יוט, אולי תרצו לשקול להימנע מחודשים אלה.

    עם זאת, אם אתם מתכננים להסתובב באזור לתקופה ארוכה יותר, תגלו שהעונה הגשומה לעתים קרובות זורקת לחשים של ימים יבשים, ולעתים קרובות כשיורד גשם, זה רק לתקופה קצרה. רכבנו על אופניים מפאק נאם פראן לסם רוי יוט בספטמבר (שהוא כביכול אחד החודשים הגשומים ביותר) והיה לנו שמש לוהטת כל היום!

    לסיכום: עונת הגשמים היא בלתי צפויה, אך אינה הופכת את חקר הטבע לבלתי אפשרי.

    בין אם אתם מחפשים חופשה מהעיר הגדולה או מקווים למצוא כמה חלופות לא טובות בהרפתקת התרמילאים שלכם בתאילנד, ביקור בפארק הלאומי קאו סאם רוי יוט הוא בהחלט משהו שכדאי לכם לשקול.

    אבל אל תחשבו שתצטרכו לתכנן ביקור בחלק זה של המדינה ולבקר רק בפארק:

    מקסם את הזמן והחוויה שלך על ידי שילוב הטיול שלך לסם רוי יוט עם טיול הרפתקני ומלא אדרנלין אל:
    בנגקוק (3 שעות נסיעה)הואה הין (40 דקות נסיעה)

    פראנבורי (25 דקות נסיעה).