צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    מערת פראיה נאקון

    אחת היפות בתאילנד ובוודאי המצולמת ביותר היא מערת פראיה נאקון במחוז פראצ'ואפ קירי קאן, כ-45 דקות נסיעה מדרום להואה הין.

    מערה מרשימה זו ממוקמת בתוך הפארק הלאומי קאו סאם רוי יוט. כשתגיעו למערה תוכלו ליהנות מכמה נופים נהדרים של חופים, הרים ויערות.

    שני תאים

    מערת פראיה נאקון מורכבת משני תאים. התקרה של שני התאים פתוחה ומאפשרת לקרני השמש להיכנס פנימה, ומאירה את המערות ומעניקה לה מראה מיסטי. האווירה בתוך המערה שלווה ושלווה, במיוחד כשאין הרבה אנשים בסביבה.

    בכניסה למערה החדר הראשון מכיל לוח מידע עם מפה המציגה את פריסת התאים ואת האטרקציות הכלולות בהם.

    נטיפים ונטיפים

    הדבר הראשון שתראו בכניסה למערה הוא מפל יבש בחדר הראשון. תא זה מכיל גם נטיפים ונטיפים, וכך גם החדר האחר. החדר הראשי משמאל לחדר הכניסה מכיל את ביתן קוהא קארוהאס המפורסם.

    מכיוון שהגג של שני התאים פתוח, גשם ואור שמש נכנסים למערה ומאפשרים לשיחים ולעצים לצמוח בה. בשעות אחר הצהריים המאוחרות, מחשיך במהירות בתוך המערה, וכדאי לחזור בזמן מעבר לגבעה כדי לתפוס את הסירה בחזרה.

    ביתן קוהא קרוהאס

    מערת פראיה נאקון (Phraya Nakhon) ידועה בעיקר בזכות ביתן קוהה קארוהאס (Kuha Karuhas) שבחדר הראשי. הביתן נבנה בסוף המאהה-19 לביקורו של המלך צ'ולאלונגקורן הגדול (ראמה החמישי). מאוחר יותר ביקרו במערה גם המלך פראג'אדיפוק (ראמה השביעי) והמלך הנוכחי של תאילנד, המלך בהומיבול אדוליאדיג' (ראמה התשיעי).

    החדר הראשי מכיל את חתימותיהם של המלך ראמה החמישי והמלך ראמה השביעי על הקיר. את הנופים הטובים ביותר של הביתן ניתן לראות בשעות הבוקר המוקדמות, כאשר רוב אור השמש נכנס למערה דרך התקרה הפתוחה. החותם המחוזי של פראצ'ואפ קירי קאן מכיל תמונה של ביתן קוהה קארוהאס.

    ביתן קוהא קרוהאס

    הטיפוס למערה

    ההגעה למערה דורשת לא מעט מאמץ. הטיול כולל שתי רגליים.

    סירה לחוף לאם סאלה (Laem Sala) הסירה הראשונה מתחילה בחניון של הכפר באנג פו (Bang Pu), שם תוכלו לטפס על פני הגבעה (כ־30 דקות)
    או לצאת לשיט קצר בסירה ארוכת זנב לחוף לאם סאלה. הסירה הלוך ושוב תעלה בסביבות 150 באט לאדם, אך בדרך כלל פועלת רק כאשר יש מספיק אנשים כדי למלא את הסירה.

    שביל סלעי למערה
    החלק השני של הטיול מתחיל בחוף לאם סאלה. הליכה של כמה מאות מטרים תיקח אתכם לתחילתו של שביל תלול וסלעי למדי למערה. בערך באמצע הדרך במעלה הגבעה נמצאת נקודת תצפית בה תוכלו לקחת הפסקה וליהנות מנופים נהדרים של החוף, הים ומספר איים קטנים סמוכים.

    הטיפוס במעלה הגבעה עובר דרך יער יפהפה, שבו חיים חרקי ציקדה המייצרים רעש חזק להפליא. זה לוקח בערך 30 דקות להגיע למערה, וכיוון שזה יכול להיות חם מאוד ולח, להביא מספיק מי שתייה ללבוש דוחה חרקים. המסלול במעלה הגבעה סלעי מאוד, הקפידו לנעול נעליים מוצקות.