צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    מדריך חוף הואה הין – כל מה שצריך לדעת

    מעל 7 ק"מ של חול בצבע כמעט לבן נמתח על קו החוף של חוף הואה הין במפרץ תאילנד רק 3 – 4 שעות נסיעה מבנגקוק.

    הנה כמה תובנות על מה לצפות לאורך זה 7 ק"מ בערך של חוף טרופי. . . . . .

    הואה הין אמנם לא משתווה לחופים הדרומיים יותר של תאילנד, בצד הים של אנדמן, מבחינת יופי ומי טורקיז, אבל זהו מקום מקסים שיש לו יתרונות על פני הדרום והאיים. כיעד חוף בתאילנד עבור סוג מסוים של מטיילים שרוצים חופשה בקצב איטי יותר שלא כל כך רחוקה מהעיר הגדולה, הואה הין מושלמת.

    אזור החוף של מרכז העיר

    הדרך המובילה לכניסה הראשית לחוף נקראת Dumnern Kasem Rd. תוכלו למצוא נהגי מוניות וטוק טוק מחכים ללקוחות, דוכנים שמוכרים בגדים, דברים על החוף, ועוד חתיכות ובובים. אתר הנופש סנטרה גראנד ביץ' (Centara Grand Beach Resort) הוא נקודת ציון טובה לשימוש בכניסה לחוף זה.

    בכניסה זו יש מסעדות פופ-אפ להזמין פירות ים ואוכל תאילנדי עם כסאות חוף, וזה לא מקום רע לשבת בערב. הם אכן מנפחים את המחירים בגלל המיקום. פנייה ימינה והליכה הלאה במעלה החוף, שם הוא פחות צפוף, היא הרבה יותר טובה לבילוי ולצמרמורת.

    נורת'ל אוף דה סנטר ביץ'

    קצת אחרי מזח הדייגים במרכז העיר נמצאת רצועת חוף ארוכה המציעה מרחב פתוח לרווחה. די טוב להליכה או ריצה כאן עם דברים פחות תיירותיים שקורים. בהמשך הדרך יש כמה אתרי חוף מגניבים למי שמחפש מקום קצת יותר שקט.

    ממרכז העיר לחוף קאו טאקייב

    חוף הואה הין ממשיך כמה קילומטרים עד קאו טאקיאב. כביש פט קאסם עובר כל הדרך מהמרכז לקאו טאקיאב, ויש הרבה נתיבים קטנים המובילים לחוף הים, וזה נהדר אם אתם שוכרים אופנוע או רכב ויכולים לעצור במקומות שונים על החוף. אתה יכול גם לקבל את 10 – 20 THB Songthaews (טנדרים מכוסים עם 2 ספסלים) שעוצרים לאורך מסלול זה.

    קאו טאקייב וסואן סון פרדיפאט ביץ'

    קאו טאקייב (Khao Takieb) ומעבר לה לגבעה (גבעת מקלות אכילה) לאורך חוף סואן סון פרדיפאט (Suan Son Pradipat) יפים וכדאי לבדוק אותם, אם כי מבחינה טכנית לא מדובר בחופי הואה הין. אתה יכול לספוג את הנופים הפנורמיים של חוף הואה הין מראש הגבעה ולבקר במקדש, ואז לראות מה קורה בצד השני של הגבעה 'חוף סואן סון'.

    היזהרו מהקופים בקאו טאקיאב. הם ילכו אחרי ואולי יחטפו את בקבוקי המשקה או החטיפים שלך שכדאי להכניס לתיק שלך. כיף לצפות בהם כשהם תופסים סרטנים ומתרוצצים.

    חוף סואן סון הוא עוד רצועת חול ארוכה עם כמה אתרי נופש בחוף, הרבה פחות תיירותיים מהואה הין ושקטים מאוד. במהלך סופי השבוע והחגים התאילנדיים החוף הזה הופך להיות עמוס באנשים תאילנדים הנופשים עם יותר מסעדות תאילנדיות ופירות ים שנפתחות ופעילויות נוספות. אני אוהב לבוא לכאן מוקדם בבוקר כשאני שוהה בקאו טאקיאב לשחות וללכת.

    פעילויות בחופי הים

    הואה הין מציעה כמה מפעילויות ספורט המים הרגילות לאורך חזית הים שלה, ורצועות חול שבהן אין דבר מלבד מנוחה וספיגת קרניים.

    אופנועי ים: אתה יכול לשכור אופנועי ים לאורך החוף, עם זאת, אין כאן כל כך הרבה מפעילים בהשוואה לפוקט ומקומות אחרים שרוב האנשים שמחים עליהם. אלה אמורים לעלות בסביבות 1500 THB (50 $) למשך 30 דקות. אני אף פעם לא שוכר אותם בגלל כל דיווחי ההונאה של תיירים שמחויבים בגין נזק כאשר לא התרחש נזק בזמן שהם השתמשו באופנוע הים. לא ראיתי דיווחים מטרידים על הונאת מפעילים בהואה הין כפי שראיתי עבור פטאיה או פוקט, עם זאת, אני לא מסתכן להיתפס עם זה בכל מקרה (מאמר חדשות 2019 על מפעילים בעקבות כללים נוקשים) . רוב האנשים שראיתי נכנסים משימוש באופנועי הים בהואה הין נראים מאושרים מספיק.

    סירות בננה: שיט בסירת בננה אמור לעלות בסביבות 300 THB לאדם לשני סיבובים לפני שהוא מתעופף. אלה נמצאים קצת יותר למעלה מהחלק המרכזי של החוף.

    רכיבה על סוסים על החוף: רכיבה על סוסים בחוף הואה הין חייבת לנצח את הרכיבה על חמורים במערב סופר סוסה (חוף אוקייש בבריטניה). יהיה לך מדריך בזמן הרכיבה וזה עולה בסביבות 300 THB למשך 30 דקות.

    גלישת עפיפונים: גלישת עפיפונים וגלישה הפכו לפופולריים מאוד בחוף של הואה הין. הסיבה לכך היא רוחות גלישת העפיפונים האידיאליות שנמצאות במיוחד בעונת העפיפונים העיקרית שנמשכת מאוקטובר עד מאי. ישנם מספר קטן של בתי ספר לגלישת עפיפונים כולל KBA אם אתם מעוניינים ללמוד את הספורט או צריכים לשכור ציוד.

    מסעדות, ברים וחטיפים

    תוכלו למצוא לא מעט מקומות (לא הרבה) בסגנון פופ-אפ לאכול ולשתות לאורך החוף במהלך היום, וספקים שמוכרים את החטיפים שלהם. בלילה מוקמים כמה ברים פופ־אפ ומקומות למאכלי־ים, המציעים אוכל ושתייה עם נוף לים.

    תוכלו למצוא גם אוכל משובח ומסעדות בסגנון פירות ים עם נוף לים, כגון Let's Sea Pub & Restaurant, Oceanside Beach Club, La Terrasse, ואחרים ששווה לבדוק.

    מחשבות אחרונות

    כן, הואה הין לא מציעה את החופים הטובים ביותר של תאילנד ורק מכה בסדר בדירוגי הזיהום, עם זאת, אנשים רבים (כולל אותי) מצאו הרבה יותר לאהוב מאשר לא לאהוב את 7 ק"מ בערך של חולות לבנים כמעט, ואת הקצב הקל של חופשה כאן.

    בהואה הין יש חוף הגון (לא נהדר), מקומות נהדרים לאכול בהם ומסעדות, סצנת ברים קלה למדי, שווקי לילה מגניבים, ודברים תיירותיים נהדרים שלא כל כך הרבה קילומטרים מחוץ לעיר. . .

    אם למצוא את החוף הטוב ביותר היה על המסלול שלי אז הייתי הולך רחוק יותר לאורך המפרץ. . . . . ובכן הייתי פונה לחוף אנדמן.