צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    וואט קאו טאקיאפ: הר הקופים של הואה הין

    אחד הדברים הראשונים ששמתי לב אליהם כשדרכתי בקאו טאו, תאילנד, היה הסלע הבולט בקצה הצפוני של החוף, המפריד בין החופים של קאו טאו והואה הין. הסלע מארח את מקדש וואט קאו טאקיאפ בראשו, והוא ידוע בכינויו הר הקופים של הואה הין. במהלך החודשיים שבילינו באזור, זכינו לטפס על הסלע בשתי הזדמנויות שונות. בפוסט הזה אני משתפת כמה טיפים שימושיים, חוויות קופים ותמונות שיצא לי לצלם שם.

    כדי להגיע לראש הגבעה על גלגלים, עליכם להגיע לנמל הדייגים קאו טאקיאפ (Khao Takiap), כאשר כביש עולה להר הקופים. קואורדינטות החניון הן: 12.5163, 99.9819. לחלופין, תוכלו גם לעלות לגבעה מהקצה הדרומי של חוף הואה הין.

    בגבעה יש כמה נקודות תצפית נחמדות לבהות בים הרחב ובחופים הארוכים. המקדש עצמו ציורי מאוד וכולל פגודה בולטת, אליה מגיעים בגרם מדרגות, מעט מתחת לפסגת הגבעה.

    אבל מה שהר הקופים ידוע בעיקר בו הוא, כמובן, קופים. יש חבורה די מאוכלסת של קופי מקוק המאכלסים את הגבעה. למרות שהם נראים במונחים טובים מאוד עם הנזירים, מצאתי את הגישה שלהם די אגרסיבית ולא מנומסת כלפי מבקרים אחרים. זה לדעתי כך משום שהאנשים הקדושים מכסים ביסודיות את צרכי הקיום שלהם, כך שהם לא מסתמכים כלל על האכלת תיירים. בגבעת הין לק פיי, שבה אין מנזר וההפך הוא הנכון, פיתחו קופי המקוק התנהגות לבבית למדי.

    לא אהבתי את הקופים האלה בהיכרות הראשונה שלי איתם. ברגע שנסענו במעלה הגבעה בפעם הראשונה, נתקלנו בזוג אירופאי צעיר שנתקע שם זמן מה כי קוף שובב כרע על מושב הקטנוע שלהם. הייתי צריך לתפוס מקל די מגושם כדי לגרש אותו בעצמי בסופו של דבר, כי הוא היה בטוח ביכולת של השיניים שלו להתמודד עם הידיים החשופות שלי.

    תוך כדי טיול סביב הגבעה, הם כל הזמן השגיחו עלינו מקרוב, מחפשים את הסיכוי הקל ביותר לתקיפה בוזזת. המקל נשאר החבר הכי טוב שלי תוך כדי שאני מוודא שאני לא אתן להם כאלה. אבל בטח, עשיתי זאת. תוך שניות ספורות השארתי את התיק שלי ללא השגחה, עדיין שוכב ממש לידי, בזמן שבדקתי חלק מהתפאורה של המצלמה שלי, תקף אחד החברים השמנים ביותר של הלהקה. למזלי, הגבתי מספיק מהר כדי למשוך את התיק שלי מאחיזתו, יחד עם בעיטה בפרצוף. עם זאת, הוא הצליח לחטוף את בקבוק המים שלי עם בריחתו. והוא עמד שם, במרחק מה קדימה, משחק בלעג עם הרכוש הגנוב שלי יחד עם אחד מחבריו. עכשיו הגיע תורי לתקוף. חמוש בקומץ אבנים טענתי. למרבה המזל שוב, הם היו חכמים מספיק כדי לנטוש את השלל ולסגת.

    ליד וואט קאו טאקיאפ נמצא גם מקדש וואט קאו סאנאם צ'אי (Wat Khao Sanam Chai Temple) הפחות מוכר, שכדאי לבקר בו אם תפנו בדרך זו.

    מקומות לינה ופעילויות בתאילנד

    Stay22 הוא כלי שימושי שמאפשר לכם לחפש ולהשוות שהיות וחוויות בפלטפורמות מרובות על אותה מפה מסודרת. לחץ על לשונית המסננים כדי להתאים את ההעדפות שלך ועל סמל השכבות כדי להציג קווי תחבורה ציבורית ואזורי עניין. רחף מעל הרישומים כדי לראות פרטים נוספים עליהם. עבור בין שהיות וחוויות באמצעות הלחצן השמאלי העליון. בהזמנה דרך מפה זו, אני ארוויח נתח קטן מהרווח של הפלטפורמה מבלי שתחויב בכל אגורה נוספת. כך תעזרו לי מאוד לתחזק ולהמשיך להעשיר את האתר הזה. תודה!