צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    נקודת תצפית בקאו הין לק פאי, הואה הין

    קאו הין לק פאי (Khao Hin Lek Fai – 'גבעת פלינטסטון'), המתנשאת לגובה של 163 מטרים, מתנשאת לגובה מאחורי תחנת הרכבת הציורית של הואה הין. ועם המיקום הנוח שלה קרוב למרכז הואה הין, נקודת התצפית על ראש הגבעה מציעה למבקרים הזדמנות ליהנות מנוף פנורמי של עיר הנופש המלכותית וקו החוף שלה.

    נקודת התצפית בקאו הין לק פאי (Khao Hin Lek Fai) היא מיקום פופולרי עבור תושבי הואה הין. עם פארק, גנים מטופחים ובית קפה בראש הגבעה, זה הופך למקום נעים לבלות בו שעה-שעתיים. הגנים כוללים גם פסל של המלך פראג'אדיפוק (ראמה השביעי), המלך שבנה את ארמון קלאי קונג וון בהואה הין בשנות העשרים.

    ישנן שש נקודות מבט שונות בחלק העליון של קאו הין לק פאי. במבט צפונה ניתן לראות את קו החוף לכיוון צ'ה אם. מדרום ניתן לראות בבירור את צורתו הייחודית של קאו טאקיאב (Khao Takiab – 'גבעת צ'ופסטיק'). ובמבט למטה על מרכז הואה הין, תוכלו לראות את הכבישים המטופחים של מסלול הגולף רויאל הואה הין במרחק הקרוב ואת מפרץ תאילנד באופק.

    סביר להניח שתראו כמה קופים בראש הגבעה ובדרך עד לנקודת התצפית. למרות שהם לא היו אגרסיביים בביקורי האחרון, יש כאן כמה טיפים כדי להימנע מהצקות על ידי קופים. אומרים לי שיש גם טווסים שגרים בפארק, אבל לא ראיתי אותם כשהייתי שם.

    בנקודות התצפית העיקריות יש פלטפורמות ומעקות בטיחות, אך ישנם כמה אזורים שקל להגיע אליהם שבהם מי שאין לו פחד גבהים יכול לשבת על הסלעים וליהנות מהנוף. השמש שוקעת מאחורי הגבעה כך שלא תקבלו את השקיעות הלוהטות הקלאסיות האלה מעל האוקיינוס, אבל זה עדיין מקום נהדר ללכת אליו עם רדת החשכה והאורות של הואה הין נדלקים ומביאים מימד חדש לעיר.

    כיצד להגיע לקאו הין לק פאי

    Khao Hin Lek Fai ממוקם במרחק של כ-3 ק"מ ממרכז הואה הין. כביש סלול מוביל כל הדרך לראש הגבעה כך שזו נסיעה קלה מספיק אם יש לך רכב משלך. אתה יכול להתקרב מסוי 88 או שאתה יכול לקחת את המסלול מסוי 70 (דרך צ'ומסין) שלוקח אותך מעבר לכיכר הרכבת ומשם לכביש קאו הין לק פאי. אם אין לך מכונית או אופנוע, אתה יכול לבקש טוק-טוק שייקח אותך לשם ובחזרה. המחיר יהיה תלוי בכישורי המשא ומתן שלך ובמצב הרוח של הנהג, אך צפו לשלם לפחות 200 באט כל אחד ואולי קצת יותר תלוי כמה זמן אתם רוצים שהנהג יחכה לכם.

    בביקורי הלכתי ממרכז הואה הין. החל משוק הלילה בדרך Dechanuchit לקח לי בערך 50 דקות של הליכה יציבה. ההליכה במעלה הגבעה אכן כרוכה במאמץ מסוים כך שתצטרכו להיות בכושר סביר, אך היא סלולה לאורך כל הדרך מה שעוזר. מצאתי שהחלק הגרוע ביותר בביקורי לא היה ההליכה למעלה, אלא מפגש עם כמה כלבים תוקפניים בכניסה למקדש בתחתית הגבעה. השעה הייתה בין ערביים בשלב זה ומניסיוני כלבי הסוי הם בדרך כלל יותר אנטי חברתיים בערב. כי אני עושה הרבה הליכה בתאילנד זה משהו שאני נזהר ממנו. כשהכלבים המשיכו לנבוח והתקרבו אליי, שלפתי את המטריה הטלסקופית הקטנה שאני נושא בתיק המצלמה שלי כדי להזהיר אותם. הם אכן נסוגו, אבל הכלבים (והקופים) הם משהו שצריך להיות מודעים אליו אם תלכו לנקודת המבט של קאו הין לק פאי.